ПРАВОВА ОСВІТА
Нормативні документи
Правова освіта у ЗДО здійснюється згідно з чинними нормативно-правовими актами України
ЗАКОНИ УКРАЇНИ
5.Закон України «Про державну допомогу сім’ям з дітьми» від 21.11.1992 №2812-ХІІ(зі змінами на 16.10.2012р.)
8.Закон України «Про засади державної мовної політики» від 03.07.2012 № 5029-VІ( зі змінами на 06. 11. 2012р.)
9.Закон України«Провнесення змін про запобігання захворювання на синдром набутого імунодефіциту ( СНІД) та соціальний захист населення»
Укази Президента України
Постанови Кабінету Міністрів України:
1.«Про утворення Міжвідомчої комісії з питань охорони дитинства» від 03.08.2000 р.№ 1200 (зі змінами на 31.05.2012 р.).
7.Проект Концепції громадянського виховання особистості в умовах розвитку Української державності.
Листи та Накази Міністерства Освіти і Науки України:
4. Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України «Щодо посилення профілактичної роботи у навчальних закладах та організації змістовного дозвілля дітей та учнівської молоді» від 20.01.2012 № 1/9-43.
7.Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України«Щодо методичних рекомендацій із громадянської освіти та виховання» від 09.08.2012 № 1/9-557.
10. Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України «Щодо інформації МВС про стан правопорушень у дитячому середовищі» від 26.01.2012 № 1/9-5811. Сімейний кодекс України від 10.01.2002 р. № 2947-ІІІ (зі змінами на 06.11.2012 р.).
Нормативно-правові та методичні документи:
Формування правової особистості в умовах закладів дошкільної освіти
Розвиток правової свідомості особистості це довгий, складний і суперечливий процес, що триває практично все життя людини. Первинні уявлення про соціальні норми поведінки людей, про необхідність певного порядку в людських взаєминах засвоюються в дитинстві, ще в дошкільний період. У дошкільні роки найбільш активно формуються погляди, життєві позиції. типові мотиви поведінки особистості. І від того, яке розуміння права і ставлення до нього виробляється в цей період становлення особистості, багато в чому залежить і подальша поведінка людини у правовій сфері.
На основі загального уявлення про соціально-правові явища і шляхом впливу на інтелектуальну, емоціональну і вольову сфери правосвідомості в дошкільному віці, на наш погляд, можливим є формування:
- шанобливого ставлення до встановлених правил поведінки;
- усвідомленого підпорядкування прийнятому правомірному стандарту поведінки;
- розуміння моральної і правової відповідальності за свої вчинки та поведінку, а також особистої відповідальності за вчинені порушення правил;
- установки на надання - допомоги працівникам правоохоронних органів, які здійснюють діяльність з припинення і попередження правопорушень;
- установок, що перешкоджають податливості кримінальним та асоціальним впливам;
- неприйняття насильницьких і інших асоціальних (незаконних) дій відносно людей, тварин, об'єктів навколишнього середовища з формуванням на цьому матеріалі правових переконань;
- ціннісної значимості сім'ї та доброчесного відношення до рідних і близьких;
- ціннісних уявлень про розсудливі і корисні форми відпочинку